FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor.

Hur hanteras beställning och betalning?

När man beställer på TopWines skickas beställningen direkt till gården som tillverkar champagnen. Så fort gården verifierat betalningen skickas ett bekräftelsemail till dig med detaljer om leveransen.

Vad bör jag som konsument tänka på?

Du som privatperson har rätt att handla alkohol från ett annat EU land, förutsatt att alla skatter betalas i det land som alkoholen konsumeras. Du som handlar måste vara 20 år fyllda och du måste vara bosatt i Sverige.

Vilka betalsätt finns det?

Vi använder Stripe som betaltjänst. Stripe har stöd för de flesta betalkort.

Hur gammal måste man vara för att handla på TopWines?

Samma lagar som i Sverige tillämpas hos oss. Du måste vara minst 20 år gammal för att beställa från TopWines.

Vart kommer champagnen ifrån?

Champagnen skickas direkt från gårdarna i Frankrike där de flesta använder sig av fraktbolaget Colissimo.

Hur lång tid tar frakten?

Frakten tar ungefär två till tre veckor till Sverige.

Vad händer om försändelsen försvinner/blir skadad?

Ett krav vi har är att alla paket är försäkrade.

Skulle ett paket skadas:

  • Dokumentera skadan och returnera paketet.
  • Kontakta oss och berätta vad som hänt.

Handlar ni via TopWines.se så kan du alltid vara säker på att ett skadat/försvunnet paket ersätts.

Vad kostar leveransen?

Det tillkommer aldrig en leveransavgift utöver produktpriserna på TopWines. 

Vad gäller om något går fel vid leveransen?

Skulle något inträffa med leveransen och du behöver reklamera så gäller hemförsäljningslagen för distanshandel.

Om du vill ångra ditt köp går det bra inom 14 dagar från beställning och om varan inte har skickats ännu så annullerar vi helt enkelt din order.

Vad händer om jag vill returnera en order?

Om varan redan lämnat lagret i Frankrike behöver du ta emot den och returnera den till Frankrike på din bekostnad.

Kontakta oss innan du returnerar så får du ett returnummer. Det är viktigt att varan är i ursprungligt skick och i obruten originalförpackning.

Vad händer om produkten är defekt eller skadad?

Vi ersätter vinet eller produkten om det skulle vara defekt eller skadat. Maila oss på info@topwines.se så löser vi det.

Har du fortfarande frågor?

Kontakta oss för ytterligare information.

Kontakta oss